• Terapeutske Masaže

  • Masaža nije novina našeg doba već postoji još od pradavnih vremena te je dio svih starih kultura, od Indije, Grčke, Kine, Egipta i Rima pa sve do zemalja Bliskog istoka. Čovjek je već tad spoznao njeno blagotvorno djelovanje instinktivno trljajući bolne dijelove svoga tijela.

    Porijeklo same riječi nalazimo  u latinskom jeziku, u kojem  „massare“ znači ''gnječiti“, ali i u arapskom,  u kojem  „mas“ znači „pritiskati“. Prema tome, kad govorimo o masaži, govorimo prvenstveno o činu dodira.

    Terapeutska masaža poseban je oblik masaže koji djeluje s ciljem ublažavanja zdravstvenih problema tijela, poput olakšavanja bolova u mišićima, ali i sa željom opuštanja tijela koje je na udaru svakodnevnih stresnih situacija koje negativno utječu na opće stanje organizma.

    Stres je najveći neprijatelj modernog čovjeka, a masaža pak, odgovor na njegove prijetnje te efikasno rješenje za očuvanje psihičkog i fizičkog zdravlja čovjeka.

     

    Brojne su prednosti masaže, a neke od njih uključuju:

    • Poticanje rada organizma
    • Opuštanje mišića
    • Smanjivanje napetosti tijela
    • Uklanjanje nakupina mliječne kiseline
    • Izbacivanje otpadnih tvari iz organizma
    • Poboljšavanje rada krvotoka
    • Uklanjanje bolova u tijelu
    • Poticanje rada žlijezda
    • Izlučivanje endorfina (hormona sreće)
    • Smanjivanje podložnosti stresnim situacijama
    • Održavanje zdravlja organizma

     

    Bez obzira koji oblik masaže koristili, jedno je sigurno: njezin cilj je fizički i psihički oporavak tijela.

  • 1.1. Klasična masaža

  • Klasična masaža je idealna za opuštanje klijenta te pogoduje brzom oporavku tijela od problema uzrokovanih stresom.  Ovaj oblik masaže primjenjuje se na cijelom tijelu sa svrhom stimuliranja limfnog sustava, pospješivanja procesa izlučivanja otpadnih tvari, poticanja cirkulacije, uklanjanja bolova i grčeva u mišićima te podizanja energije cijelog organizma, čime dolazi do trenutnog uklanjanja napetosti u tijelu.

    Zavisno  o dogovoru klijenta s maserom, klasična masaža može obuhvaćati manualni tretman cijelog tijela, ali i njegovog određenog dijela, pri čemu se maser ne usredotočuje na određenu skupinu mišića u tijelu već na bolne dijelove na koje klijent posebno ukaže.

  • 1.2. Parcijalna klasična masaža

  • Parcijalna masaža je intenzivniji oblik klasične masaže pri kojem maser ciljano tretira samo određeni dio tijela. Sam efekt ove masaže može biti terapeutski, s ciljem otklanjanja postojećih bolova i napetosti u tijelu ili pak opuštajući,  u svrhu prevencije problema izazvanih svakodnevnim stresom. Pošto maser aktivno djeluje na određenom području tijela, mliječna kiselina se izlučuje brže čime dolazi do bržeg i efikasnijeg uklanjanja bolova te trenutnog olakšanja napetosti klijenta.

    Parcijalna masaža je usmjerena k rješavanju konkretnog problema klijenta, a može obuhvaćati tretman gornjeg ili donjeg dijela tijela.

    1. Vrat, ruke, leđa 

    Tretiranje ovih dijelova tijela od iznimne je važnosti za klijente koji provode puno vremena u sjedećem položaju usred čega dolazi do nepravilnog držanja tijela te bolova i napetosti u kralježnici. Također, masaža vrata i ramena pomaže pri opuštaju vratnih mišića, čime se pospješuje cirkulacija tijela te olakšavaju bolovi glave, poput glavobolja i migrena.

    2. Noge, stopala

    Ciljana masaža ovih dijelova tijela stimulira krvno-žilni i limfni sustav donjih ekstremiteta,  a neizostavna je za one klijente koji puno vremena provode na nogama. 

  • 1.3. Sportska masaža

  • Sportska masaža koristi slične tehnike kao i klasična masaža, no razlikuje se u samom intenzitetu masiranja. Cilj joj je poboljšanje tjelesnih sposobnosti klijenta ili pak, uklanjanje bolova nastalih usred sportskih ili rekreativnih aktivnosti.

    Ova masaža može se izvoditi prije ili poslije sportskih aktivnosti. Kod sportske masaže koja se izvodi prije određene aktivnosti, maser se usredotočuje na cijelo tijelo te ga pokušava pripremiti za nadolazeće sportske napore.  

    Masaža poslije treninga ili natjecanja zna biti vrlo bolna, ali je izrazito bitna za brzi oporavak organizma. Njeno djelovanje pomaže smanjenju nakupina mliječnih kiselina u tijelu, koje izazivaju napetost i bol u mišićima, poboljšava cirkulaciju, ubrzava izlučivanje otpadnih tvari te pozitivno djeluje na jačanje mišića, čineći ih otpornijima za nove sportske napore i manje podložnima ozljedama.